Amb jocs manipulatius com els que veuràs
a continuació, es poden començar a introduir les reglets numèrics en
Educació infantil.
Si segueixes Aprenent
Matemàtiques ja saps que sóc molt fan de les regletes, per ser un dels millors materials manipulatius per desenvolupar moltes de les
capacitats relacionades amb el pensament lògic-matemàtic a primària.
Les propostes que descobriràs
són obra de la mestra Sara Sánchez Criado, que les va realitzar com a treball
en un curs que vaig impartir.
Les activitats estan pensades per a nens a partir de 4 anys que
fins ara l'únic contacte que han tingut amb les regletes en infantil ha estat
el joc lliure o activitats molt bàsiques. Tingues en compte que sempre
pots adaptar
la dificultat de l'activitat al nivell dels participants.
Els objectius d'aquestes activitats són
treballar els conceptes de longitud (curt / llarg), trobar equivalències
numèriques, associar la grafia dels nombres fins al 10 amb les regletes
corresponents, realitzar sumes senzilles i l'equivalència numèrica, a més que
es familiaritzin amb les regletes en infantil i aprenguin els seus colors i
mides.
MATEriAL NECESSARI PER L'ACTIVITAT AMB REGLETES
- un tros de cartró folrat amb folre adhesiu (així les regletes es col·loquen millor)
- 20 xinxetes
- una caixa de regletes que s'enganxen amb blue-tack
- gomes elàstiques
Abans
de començar has de folrar el cartó amb el folre adhesiu i col·locar les
xinxetes en dues columnes centrals, separades uns 10 cm unes de les altres.
Totes les activitats estan pensades per fer en parelles o petits grups i
que es vagin fent torns. A
cada moment els participants que no juguen han d'estar atents i comprovar que
la jugada feta és correcta. Així evites que els altres es
distreguin.
DESCRIPCIÓ
DE LES ACTIVITATS AMB REGLETES EN INFANTIL
ACTIVITAT 1
és
tracta de posar en els dos costats de les xinxetes les regletes de l'1 fins al
10 desordenades.
Els
nens tindran 10 gomes, amb les quals hauran de aparellar les regletes iguals dels dos costats.
ACTIVITAT
2
En
una banda has de col·locar els números de l'1 al 10 (o inferior) i en l'altre
les regletes corresponents desordenades.
Els
participants disposaran de 10 gomes que els serviran per associar cada grafia amb la regleta corresponent.
ACTIVITAT
3
Has
de col·locar unes quantes regletes en un costat (fins al 10 o inferior) i en
l'altre només regletes unitat, equivalents a les regletes que has utilitzat. A la foto ho veuràs clar.
Els
jugadors han de relacionar
cada regleta amb l'equivalent en unitats, amb
les gomes que els han donat.
ACTIVITAT
4
Les
activitats anteriors es poden adaptar per a nens que ja comencin amb les sumes.
A
un costat pots posar les grafies dels nombres i en l'altre sumes de dos
regletes (o més si vols).
Els
nens hauran de relacionar cada
nombre amb la suma corresponent, amb
l'ajuda de les gomes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada