De tots és sabut que les
Matemàtiques tradicionalment ha estat una de les matèries qualificades com
difícil per la majoria de l'alumnat ... i ho continua sent.No obstant això, amb
ajuda de les TIC podem assegurar que les Matemàtiques poden fer-se més properes,
més intuïtives, més agradables. A Internet hi ha molts i molt bons
exemples -fins i tot ja hem comentat per aquí alguns d'ells -. En aquesta
ocasió recomanem dues pàgines amb continguts molt interessants per aprendre
matemàtiques utilitzant les TIC: Matemàtiques divertides i Gaudeix les Matemàtiques .
Internet i les xarxes socials s'han
convertit en un camp obert en el qual compartir coneixement, enllaços
interessants o recomanacions de pàgines s'han fet habituals. En
particular, gràcies a Twitter he pogut accedir a una gran quantitat de recursos
que mereixen la pena donar a conèixer, gràcies a aquests tuiters i tuiteres que
tant comparteixen. Per exemple, fa uns dies la meva amiga Maria Barceló va tuitejar això . A visitar l'enllaç, a descobrir
la pàgina, a comprovar el seu potencial educatiu ... i aquí està.
Matemàtiques divertides és una pàgina creada per
Purificación Cobo i Javier Berenguer. En la mateixa podem trobar gran
quantitat de recursos matemàtics organitzats per categories.
§ En Jocs amb calculadora se'ns ofereix alguna cosa més que el
simple càlcul i realització d'operacions aritmètiques. Per exemple:
intentar aconseguir arribar a un nombre usant només determinades tecles numèriques i les corresponents
operacions; o jugar a endevinar nombres ; o descobrir algunes curiositats numèriques .
§ En Endevinalles i endevinalles trobem enunciats que cal
resoldre usant la lògica matemàtica.
§ En Matemagia hi ha trucs matemàtics que poden resultar molt
interessants i motivadors per als alumnes.
§ En Relats i Contes se'ns demostra que les matemàtiques no
estan renyides amb les lletres, fins i tot es pot tractar l'amor en un relat matemàtic. I també
hi ha poesia matemàtica .
§ Amb els laberints de filferros es pot treballar de forma
interdisciplinar ja que primer caldria construir-los i després desenvolupar
l'enginy per trobar-los la solució.
§ A la Zona Flash se'ns enllacen una gran quantitat de jocs que
poden resultar molt entretinguts per al nostre alumnat, com el de la calculadora trencada , el del tangram o el de les llumins . El millor de tot això és que els
alumnes aprenen jugant. La majoria d'aquests jocs en anglès, tot i que el
funcionament de tots ells és molt intuïtiu.
El títol de la següent pàgina ja ho
diu tot: Gaudeix les matemàtiques . L'aprenentatge i
l'adquisició de coneixements no han d'estar renyits amb el gaudi, per molt
complicat que pugui semblar en un principi.
El lloc està desenvolupat i
mantingut per Rod Pierce i traduït a l'espanyol per David Sevilla. L'objectiu
principal d'aquesta pàgina és oferir Matemàtiques i diversió ... i combinar-les
quan sigui possible. Algunes de les seccions que conté són les següents:
- § Números : es tracta d'adquirir destreses amb els números i les operacions bàsiques, amb consells i trucs i fins amb un entrenador personal .
- § Àlgebra : aquí es juga amb lletres, números i símbols aritmètics. Un exemple: Balancejar quan sumes o restes als dos membres d'una equació.
- § Geometria : es tracta la geometria plana i la geometria sòlida. Podem aprendre de manera gràfica com utilitzar un transportador d'angles o usar una eina per calcular l'àrea de les formes geomètriques més comuns .
- § Diners : podem aprendre des de com pagar amb monedes usant El mestre dels diners fins a conceptes financers més complicats com l'interès d'una inversió o un préstec .
§ El Diccionari il·lustrat de les matemàtiques és un glossari
de termes matemàtics molt complet.Inclou il·lustracions i enllaços que amplien
la informació de cada terme.
§ La secció dedicada als puzles està organitzada per temàtiques i així podem
trobar puzles de mesures , de lògica , de jocs , d'àlgebra , usant els números , les cartes o trencaclosques de simetries . Gran quantitat
d'activitats per treballar la lògica i adquirir destreses matemàtiques i de
raonament.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada