Em diuen María Conesa Pascual, sóc mestra d'Educació Primaria amb la menció de Pedagogia Terapèutica.Actualment, treballe com a mestra en un CAES de la província d'Alacant.
Esta unitat "LES FIGURES GEOMÈTRIQUES" correspon a l’àrea de matemàtiques dirigida a la classe de primer curs de Primària amb un total de 12 alumnes d’un centre CAES de la província d’Alacant.Es realitzarà en el primer trimestre amb una duració de dues setmanes. Les figures geomètriques van a ser un dels temes importants per dur a terme en de l'educació Primària, ja que és una cosa que està molt unit a la vida quotidiana i al desenvolupament social del nen. És a dir, l'entorn en el qual el nen es va a desenvolupar és ple de tots els signes, colors, figures ..., que aniran formant part del seu aprenentatge. Amb aquesta unitat el nen anirà adquirint una sèrie de coneixements, conceptes, aptituds i hàbits que li aniran introduint en el món i en l'entorn en el que més tard haurà de desenvolupar-se.
Esta unitat "LES FIGURES GEOMÈTRIQUES" correspon a l’àrea de matemàtiques dirigida a la classe de primer curs de Primària amb un total de 12 alumnes d’un centre CAES de la província d’Alacant.Es realitzarà en el primer trimestre amb una duració de dues setmanes. Les figures geomètriques van a ser un dels temes importants per dur a terme en de l'educació Primària, ja que és una cosa que està molt unit a la vida quotidiana i al desenvolupament social del nen. És a dir, l'entorn en el qual el nen es va a desenvolupar és ple de tots els signes, colors, figures ..., que aniran formant part del seu aprenentatge. Amb aquesta unitat el nen anirà adquirint una sèrie de coneixements, conceptes, aptituds i hàbits que li aniran introduint en el món i en l'entorn en el que més tard haurà de desenvolupar-se.
La metodologia per a
l'aprenentatge matemàtic seguirà aquesta seqüència per a tots els continguts.
- Veure.
Partir de la realitat propera al nen; vivenciar, observar la realitat, ser
conscient d'elles centrant-se en els continguts seleccionats.
-Manipular.
Vivenciar mitjançant materials manipulatius. Utilitzem diferents materials que
ens permetin investigar, acostar-nos al contingut, extreure conclusions.
-Verbalitzar,
expressar oralment. En aquest apartat s'aniran fent servir, de forma gradual,
els conceptes amb el nom propi matemàtic. Es van introduint alhora que es van
familiaritzant, alhora que van entenent el concepte. Com a exemple, davant
d'una activitat d'agrupar, primer la consigna serà: feu equips. A poc a poc es
va introduint i alternant amb la paraula agrupar i classificar. A més,
l'alumnat anirà expressant les seves observacions, conclusions i aprenentatges.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada